Ökx

Åkte upp till norr i förrgår. P har varit här sen 23/12. Skönt att komma upp till snön och bort från regnet i Stockholm. P hämtade mig på Kallax och så for vi upp till Ökx. Har mest tagit det lugnt och läst några böcker.

Idag for dock P, jag och 3 av P's kusiner (J+1,L+1,E+1) till Dundret och åkte snowboard, slalom och telemark. Jag åkte snowboard och var således alltid sist nerför backen. Gick faktiskt oväntat bra ändå, trodde jag skulle ramla mer än vca jag gjorde. Inte blivit så mycket åkning på sista tiden, sist var en halvdag förra året/våras i Pullinki.

Imorrn eller på tisdag blir det till att fara på IKEA i Haparanda och på Elgiganten. Ska passa på att kolla på en systemkamera där. Sen beställer jag nog från nätet om det inte råkar vara samma pris i butiken, men det är det ju sällan. Eventuellt blir det kanske en sväng över till Finland, vet att P's kusin E ville det varjefall.

Förresten, har testat min och P's julklapp nu. Jag köpte en Axbo Sleep Phase Alarm Clock till oss, tror den kan få oss lite piggare på mornarna. Dock för tidigt att säga vad jag tycker, måste nog vänja mig lite vid den först. Den består varjefall av en väckarklocka med 2 tillhörande svettband(en för dig och en för din partner) som man stoppar in en liten manick i. Armbandet har man sen på sig när man sover och dessa registrerar hur mycket man rör sig under natten. Om jag till exempel ställer klockan på 08.00 så väcker mig klockan med lågt fågelkvitter någonstans mellan 07,30-08,00 beroende på när jag hamnar i rätt fas. Rätt fas är precis efter eller precis innan REM-sömnen. Om jag skulle ha glömt armbanden eller mot förmodan inte skulle hamna i rätt fas innan kl. 08,00 så väcker mig klockan med ett vanligt-ilsket-väckarklocks-tutande.



P har lovat mig att han köper en diskmaskin till oss i julklapp när vi kommer hem igen. :) Skönt att slippa diska för hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0