Heaven & Earth designs

Måste bara få berätta att jag håller på med ett gigantiskt borderi från Heaven & Earth designs, som ska bli en vacker tavla. Varje stygn är en millimeter stort, så ni kan förstå att det är pilligt. Var tvungen att berätta det eftersom en vän till mig håller på med två broderier. Finns en butik här i Umeå(Hemflit) som säljer Heaven & Earth Designs broderier, iof till ett hutlöst pris, men ändå. Lovade att lägga upp bilder så att S kan se hur den jag håller på med ser ut. Har dock inte haft så mycket tid sista tiden, så jag har inte kommit så långt än.




Så här ska den se ut när den är klar ..


..och så här långt har jag kommit..

Som ni ser så är det pyttesmå stygn och ganska plottriga mönster, men det ska gå.. fast det kommer ta sin lilla tid.




Följ min blogg med bloggkoll


Kommentarer
Postat av: Stina

Precis börjat? Jag har hållit på sen jag gick hos dagmamma...

du syr på linneduk va?

man kan göra om stygnen till aidaduk, då går det lättare att sy, fast det blir lite större upplöstning. fast inte så mycket. 8 stygn/cm istället för 10 stygn/cm. inte så stor skillnad tycker jag.

2008-11-02 @ 16:17:00
Postat av: linda

Haha, jag menade inte så.. menade började med två nya nu, fast det var kanske dåligt formulerat :) Näe inte så tror skillnad, linneduk jag kör på.. Det funkar, men det tar sin lilla tid. Har inte så mycket tid att hålla på nu. Förresten, ni har inte en bil att låna ut imorrn?

2008-11-02 @ 17:33:58
URL: http://lolinas.blogg.se/
Postat av: Makulerat

Oj, vilket stort projekt! Så länge vet jag inte om jag skulle orka brodera på samma! Men den var jättefin, så jag förstår att du vill göra det. =)

Tack för komentaren om min broderade dödskalle!

2008-11-03 @ 19:00:46
URL: http://makulerat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0