Tenta klar och spacklat ena sovrummet..

Imorse gick jag upp onaturligt tidigt, klockan 7. Klockan 9 skrev jag tenta i omvårdnadens grund 15 hp. Kändes trisst att som distansstudent, fick skriva Umeå-ssk sstudenternas tenta. Flera frågor på saker som inte tagits upp i våra föreläsningar på nätet. En av frågorna var typ definiera etnocentrism. Hade aldrig hört ordet etnocentrism innan men jag försökte mig på en kvalificerad gissning varjefall. Som sagt trisst, att det inte var anpassat efter det vi fokuserat på, men men. Förhoppnignsvis får jag godkänt åtminstone.

När jag kom hem så bytte jag om till skrotkläder och gick över till nya lägenheten. Tog med mig en köksstol och lite lampor så att jag skulle se vad jag gjorde. Sen så började jag spackla ena sovrummet, bäst att ta ett i taget. Får se hur lång tid det tar innan det är helt färdigt, hur som helst så är det ingen panik. Vi har ju hela 3 st sovrum! Tog väl ca 1 timma att spackla och imorrn blir det till att slipa och eventuellt börja måla. Det här sovrummet blir ljusgrönt(men inte snorgrönt eller knallgrönt) utan en mjuk fin grön, med en lite mörkare grön fondvägg.

I det andra sovrummet blir det nog två olika grå nynser som passar bra ihop med det gröna sovrummet. Till det sovrummet har jag valt, men inte köpt färg än, så det finns fortfarande tid att ändra sig. Börjar dock bli lite tveksam till det gröna sovrummet, sambon gillade inte färgen. Jag som redan har köpt. Han får i och för sig skylla sig lite själv i och med att han vägrade följa med och bestämma och lade hela ansvaret på mig. Nu börjar jag dock fundera på om det blir konstigt med det gröna, men vi får väl se. Blir det dåligt får jag väl måla om i en annan färg igen. Drygt bara eftersom färgen är svindyr. En 10 liters hink och en 3 liter och det gick på typ 1000 kr. Sen så köpte jag även grundfärg för 200 kr, fast jag har insett att jag kanske inte behöver det. Funderar på att testa och måla utan och om det blir bra så borde det ju gå att lämna tillbaka grundfärgen. Jag har ju inte öppnat hinken och den är ju inte bruten utan bara vit.

Aja, vi får se hur det går.
Nu ska jag bara ta det lugnt och njuta av att nästa kurs börjar på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0