Återupptagit bloggandet, skön helg och sk mock-up shoppers

Idag har jag återupptagit mitt bloggande, dock på en helt ny sida. Blev lite skraj förra gången, kanske var lite för personlig sist. Ett helt gäng med personer på min sambos arbetsplats som läste bloggen. Denna gång hade jag tänkt vara lite mer diskret med mitt privatliv.

I dag har jag och sambon tagit det lugnt. Riktigt skönt! Har lagad god mat och delat på en flaska rödvin. Det blev lammstek med hasselbackspotatis och champinjonsås. Jättegott, är dock inte så förtjust i champinjoner med det blev jättegott ändå. Sitter och funderar på om jag ska dra ut på Cover Club med en killkompis och en av hans tjekompisar. Skulle vara kul, men jag är ganska seg. Jag borde verkligen börja plugga till min tenta, men det är så tråkigt. Kommer väl hur som helst inte bli nå pluggande ikväll, men risken är att det blir sent om man drar ut. Jag har aldrig varit på Cover club, men hört att det ska vara ganska bra. Någon som varit där?

Förresten, har ni hört att vissa företag anställer så kallade mock-up shoppers? Alltså, låtsasshoppare som går runt i butiken med butikens kläder, minglar, låtsas shoppar och ger komplimanger till andra kunder. Allt för att öka butikens försäljning. Om det funkar så är det ju ganska smart, men kan kan ju undra hur korrekt det är egentligen?! Visst, många personer inspireras av butikspersonalens kläder och visst har man väl själv tyckt att någon man sett på stan eller på tåget har en juste kappa eller en snygg sjal? Det kanske inte är en så dålig idé? Jag vet inte riktigt vad jag tycker i den här frågan. Smart drag från butiken kan man ju lugnt säga, men och andra sida är det rätt att lura kunderna? Vad tycker ni?

/linda som är sugen på att gå ut..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0