Klippa upp kjolen

Sitter just nu på Arlanda och väntar på att ta flyget som går 14.50. Skönt att vara här i tid och ta det lite lugnt innan.

Igår for jag, L och A och shoppade i Skärholmen. A hittade massa fina kläder, bland annat en fin stickad tröja och en kavaj rejält billigt. Jag hittade en fin Bh som jag köpte, de hade 25 % på Cubus och den satt perfekt så det vara bara att slå till. Hittade en jättefin kjol på Lindex som jag tänkte köpa, hade tänkt mig en vit instoppad skjorta till. Provade den, satt perfekt, men bloxtlåset tjorvade lite. Det var felsytt jättenära sömmen. L hjälpte mig att dra upp det, men den fastnade och sprack sedan upp. Det gick inte att få ner den igen. Efter att vi slitit och kämpat med dragkedjan som var sned så gav vi upp. Jag fick inte av mig kjolen heller, eftersom det var en kjol med högmidja och blixtlåset fastnat högst upp. L går och hämtar hjälp från en av dem som jobbar där, hon är jättetrevlig och säger att hon ska hämta en sax. Jag trodde att hon skulle klippa upp lite försiktigt i kanten på blixtlåset, men icke. Hon klipper som ett stort hål i linningen, så där sprack mina chanser att få en fin kjol. Jag hade tänkt att man kunde få köpa den billigt och byta blixtlås bara, eftersom det inte fanns några fler i den storleken, men näe. Helt förstörd blev den.

Framåt kvällen så hade vi bestämt att vi skulle på spelkväll hos L och A's kompisar. Jag har inte träffat dem eller de andra som var där innan, men det var ändå jättetrevligt. Vi spelade ett spel som jag inte minns vad det heter tyvärr. Man skulle varje fall vara rövare, bonde eller riddare och bygga vägar, bygga in kloster, och bygga städer för att samla så mycket poäng som möjligt. Sen hade de nå typ av expansion pack med en drake och vulkaner som kunde komma och äta upp bönderna, riddarna eller rövarna. Det fanns dock även en fe som kunde rädda en. Ett kul strategispel utan alltför krångliga regler. Efter det satt vi och snackade ett tag och sedan spelade vi ett spel som heter "Ärligt talat". Det går ut på att man får ta ställning till vad man tycker om 5 olika saker, t.ex. Åka buss, Gudrun Schyman, hård rock, ärvt matsilver mm.. Sen så får man reda på vem man ska gissa på. Då ska man gissa om mina svar och den jag gissar på's svar stämmer överens eller inte. Sen beroende på hur man gissat om man gissat på att man är överens eller oense så får man poäng sen när man jämför. Det var ett helt okej spel, men det andra vi spelade innan var roligare. Ska försöka ta reda på vad det första spelet vi spelade hette. Återkommer om det när jag vet.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Fabian

Haha jag var på Arlanda samtidigt som du! :)

2009-02-08 @ 15:12:56
URL: http://photobyfabbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0