En massa borden..

Inte så mycket att göra när man är ensam hemma, fortfarande sjuk och har spelat igenom Grow-spelen. Har inte så mycket ork nu heller. Sen blir det ju inte bättre av att det bara är skit på tv. Är hur som helst mycket piggare idag och hoppas på att kunna fara och träna i veckan. För övrig så missade jag klassfesten idag, för seg och inte tillräckligt frisk för att fara till Lycksele och festa. F*n, har egentligen en massa saker jag borde göra. Borde diska  och borde städa, men jag orkar verkligen inte. På tisdag ska vi få en ombesiktning av lägenheten, hoppas det går bra och att de går på min linje. Få omtapetserat av dem och inte göra allt själv för egna pengar. På besiktningen innan vi flyttade in gick massa saker som inte borde gå igenom igenom, för att de har sparkrav. Var så illa att jag själv lagt ut pengar och målat ett rum, dock minst ett till som skulle behöva målas. Vi får se hur det går. Borde även läsa massa kurslitteratur som en god vän scannat in åt mig (spara pengar, för snål för att köpa kurslitteratur). Borde även få lite inspiration och fara ut och fota lite. Segt nu, men det kommer väl?!

Ska nog förresten ner till Sthlm och jobba v.6 (om chefen tillåter). L har varjefall varit snäll och skrivit upp mig på bowlingen med jobbet på fredagen den veckan, i fall att jag kommer ner. :) Jag vill ner och jobba, dels för att jobba lite med J, som jag fått att börja där och för att L var i Costa rica sist jag var och jobbade. Saknar även de andra på jobbet och lite pengar skulle inte skada. Får förresten hyfsat mycket i lön denna månad, trodde jag skulle få betydligt mindre, och det blir man ju alltid glad för. Kan kanske köpa mig en kameraväska och ett stativ nu. Kanske även leta reda på något inte alltför dyrt begagnat objektiv. Vi får se helt enkelt. Bra att lägga undan pengar också, när man egentligen inte har någon inkomst. Skulle behöva shoppa massa med kläder, men kläder är en grej jag blir snål av att shoppa. Känns typ onödligt, sitter ju ändå mest hemma och pluggar. Skulle dock verkligen behöva ett par jeans, kanske ska slå till ändå. Är ju trots allt massa rea nu. Skulle behöva ett par Wrangler.

Måste dessutom bestämma mig för om jag ska ta studiemedel eller inte denna termina. Än så länge har jag inget, hade bara 8 veckor förra terminen dessutom. CSN är ju helt sjuka i huvudet och vill att jag ska betala tillbaka över 6000 kr på mitt lån, eftersom jag inte tar studiemedel. Jag menade då på att jag pluggar och får uppskov på lånen, men det får man bara om man pluggar OCH tar studiemedel. Sinnesjukt, jag klarar mig inte bara på studiebidraget och jag har inga planer på att ta mer lån. Tar jag studiebidraget och jobbar så blir jag ju återbetalningsskylldig om jag tjänar för mycket. det är ju inte så lätt att veta vad man kommer tjäna.

Näe, nu blev det för mycket klaga..
Om nån har några tips på något man kan göra, som inte tar alltför mycket energi, så välkomnas det varmt!

Kommentarer
Postat av: Anna

sv: taack så mycket sweetie ^^ <3

2009-01-24 @ 19:25:12
URL: http://aannapannas.blogg.se/
Postat av: Linnea

Sv; okej, den är otroligt fin :)



Ja, Tack så mycket men headern har inte jag gjort :)

KRAAM <3

2009-01-24 @ 19:34:34
URL: http://princessbling.blogg.se/
Postat av: Linnea

Sv; Ska lägga det på minnet :)

Fast det kan nog ta ett tag har precis fått den jag har nu och jag älskar den !



Ska vi lägga till varandra i bloglovin ???

KRAM <3

2009-01-24 @ 19:39:03
URL: http://princessbling.blogg.se/
Postat av: Linnea

Sv; okej, jag har lagt till dej med :)



Men du , hur gör man för att man får en liten ruta som det står "förlj bloggen" över profil vbilden ?

kan du fixa det åt mej ?

om du vill och kan !

KRAM <3

2009-01-24 @ 19:47:33
URL: http://princessbling.blogg.se/
Postat av: Bea

sv: vad roligt, ja absolut :)

2009-01-24 @ 20:22:42
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0