Helt sjukt

Att det ska ta 2-3 timmar att skriva av powerpointen på en 25 minuters föreläsning. Jag är inte ens klar än, orkar inte skriva mer, har kramp i handen. Skönt att man kan pausa. Det är ju inte så kul när föreläsaren skrivit ner allt den ska säga på en powerpoint i jättelånga meningar och dessutom upprepar massa oviktigt. Man behöver inte ens ha ljudet på, eftersom hon bara säger det som står i powerpointen, fast typ försöker att inte läsa direkt av, men allt det viktiga är sånt som står redan.

Varför inte bara göra stödord,eller kortare meningar i powerpoint och sedan prata utifrån dem. Då slipper man få kramp i handen och kan välja vad man ska skriva ner. Blir mycket mer intressant då, plus att man måste lyssna på föreläsningen och inte bara skriva av.

Aja hur som helst, är dötrött i handen nu. Ska skriva klart senare ikväll eller imorrn. Har några fler föreläsningar som måste ses också. Hoppas på att få lite kurslitteratur innan jag far ner till Sthlm. Har ställt mig i kö på dem, alla är utlånade och jag är för snål för att köpa dem :)


Kommentarer
Postat av: Kan Dee - Drawings & Designs

Tack för dina uppmuntrande ord! Kram!

2009-01-26 @ 20:02:43
URL: http://kandyart.blogg.se/
Postat av: Kan Dee - Drawings & Designs

Vadå? Syns inte rubriken? Det gör den väl? För mig iaf :/

2009-01-26 @ 20:25:28
URL: http://kandyart.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men så ska det ju stå? Eller? Förstår inte riktigt vad du menar, för för mig är allt som det ska?

2009-01-26 @ 20:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0