Inte kommit in på bloggen

Tyvärr har jag inte kommit in på bloggen senaste tiden. Har trott att det varit fel på blogg.se, men icke. Blev fel i lösenordet, hade antagligen råkat spara fel lösenord?? hur det nu gick till. Testade dock med mitt gamla och kom till sist in på den.

Hur som helst. Senaste dagarna då.

Dagarna har varit fullproppade med plugg. Har idag kollat på en föreläsning om diabetes, bara 5 st andra kvar om diabetes. +en hel massa andra föreläsningar. Håller även på med grupparbeten samtidigt, dessutom ska man försöka ordna allt inför VFU'n. Ser fram emot det, ska bli skitkul.

Något negativt också. Jag är skitförbannad!!!
Här om dagen skulle jag gå och hämta min cykel som jag lämnat vid vår gamla lägenhet. När jag flyttade så hade däcken frysit fast, så jag tänkte hämta den senare. Glömde bort den, men kom på det nu när jag vill börja cykla igen. Går bort till gamla lägenheten och ser ett enormt snöberg (typ 5 meter högt), precis där min cykel stått.

Tänkte såklart att någon varit snäll och flyttat in min cykel i förrådet. Knackade på hos en granne och bad henne öppna. Nix pix, där var den inte. Så antingen har någon(typ hyresvärden) forslat bort min cykel (troligt, trots att han nekar till det, eller så har någon snott den (inte troligt, har haft den där i flera år, o den borde väl försvinne på sommaren i så fall, tycker då jag. Hade dessutom ett bra lås) eller så har de plogat över den. Hyresvärden menade på att han minsann inte hade forslat bort några cyklar, så nån måste olovligen ha snott den, eller så har den råkat bli överplogad. Det var ju så mycket snö, så de var nog tvugna, men det kunde ju inte han ansvara för. Det var ju inte han som plogade. Han menade på att jag typ skulle skotta och se om den var där. Hallå!! Ett enormt 5m högt snöberg.. jag tror inte jag skottar bort det om jag inte vet att den är där. Fd. hyresvärden menade på att jag skulle fixa en metalldetektor.. Idiot..  Sen kan man ju undra vad det är för pucko som plogar över cyklar?? Cykeln lär ju inte må så bra med ett par ton blötsnö över sig. Om man måste använda platsen för att lagra snö på så kan man väl tametusan flytta cykeln nån meter åt sidan.

Sen så har det förövrigt gått skit med säljandet idag och i måndags. Idag fick jag inte en enda och i måndags bara 1. Dock gick det superbra förra veckan, hoppas att det bara är en LITEN svacka som INTE håller i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0