Innan jag dör..

av Jenny Downham är en ruskigt sorglig men ändå väldigt fin bok. Har precis läst klart den och tårarna har sprutat nu i slutet. Det är en väldigt fin och stark bok som handlar om att våga leva livet fullt ut trots att man är sjuk och döden är nära. Tessa är 16 år och har akut lymfatisk leukemi och för att inte tappa greppet och för att fortsätta leva så skriver hon en lista på saker hon vill hinna innan hon dör. En av sakerna är att vara tillsammans med en kille, hon träffar Adam som bor i huset bredvid och hon blir kär.

Mer ska jag inte berätta om boken, den är riktigt bra och det är oundvikligt att tårarna rinner i full fart mot slutet. Läs den!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Ante

Tack för kommentarerna, och bara för att jag är så snäll så röstade jag på ditt bidrag! ^^

2009-02-25 @ 14:39:51
URL: http://www.freeradical.se
Postat av: Ante

Tack så mkt, ja, jag ville ha lite färger så då tyckte jag rosa blommor passade bra :)

2009-02-25 @ 15:16:48
URL: http://www.freeradical.se
Postat av: Annette

Den skullej ag allt vilja läsa men vet inte om jag vågar mig in på den just nu. Tycker jag har blivit så blödig under omständigheterna som är nu så jag kan inte titta på extrem home makeover ens.. Det du ;)



Jo tacj fick ditt mail så det funkade. Men måste tänka lite på det om det e okej? Skulle absolut behöva en men om ekonomi tillåter just nu måste jag räkna lite på. Men tanken måste jag säga TACK och SUPERTACK för inte alla som skulle erbjuda en så ;)



Hopps du har en bra dag och tack så mycket för din fina kommentar i bloggen, det värmer. :)



Kram i massor härifrån mig

2009-02-25 @ 16:00:09
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, det här är din hemlige bokvän. Ska bli intressant att snoka reda på vad du gillar för några slags böcker!

2009-02-25 @ 18:21:33
Postat av: Tesstamente

Går direkt in på min bokläsarlista! I spalt "Sorglig- läs i ensamhet".

2009-02-25 @ 21:18:12
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0