Otur eller inte?

Det får vi se senare idag, är ju som ni vet fredagen den 13:e. Jag brukar inte vara så vidskeplig. Jag kan lägga nycklar på bordet och sånt, fast oftast blir det på någonting, bok eller dyl. Det går av bara farten utan att tänka på det. Gå under stegar gör jag inte, mest för att det är opraktiskt och varför utmana ödet i onödan? Minst lika enkelt om inte enklare att gå runt. Spiller jag salt så kastar jag lite över vänster axeln och ser jag en svart katt gå över vägen så spottar jag 3 ggr över axeln. Jag kanske är lite vidskeplig ändå? Tror dock att de här sakerna är saker man lärt sig att man ska göra från att man var liten. Jag gör de "skyddande manövrarna" av bara farten, tror nog inte att det händer nåt om jag inte skulle göra det. Men varför chansa?

Brukar ni undvika att göra saker fredagen den 13:e? Inte jag, eller jag vet inte. Minns att jag skrev mitt körkortsteoriprov en fredag den 13:e. Jag klarade det på första försöket så det borde väl inte vara min otursdag? Vi får väl se senare idag, ska ju få besked om jag får jobbet idag. Det kändes som att intervjun gick bra sådär spontant. Nu har jag dock analyserat sönder den till tusen resten av dagen igår, innan jag somnade och idag, så nu vet jag inte längre. Hoppas verkligen att jag får det, tror jag skulle trivas jättebra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0