Santiago de Compostela, en av mina drömmar..

En helt underbar kväll, har suttit och lyssnat på Johnny Cash i flera timmar innan jag sedan gick över till att lyssna på Lars Winnerbäck. Så jäkla skönt att ibland bara sitta och lyssna på musik utan att egentligen göra något annat än bara lyssna och njuta.

Då får man tid att sitta och fundera samtidigt som man sjunger med eller bara nynnar. Många tankar som hinner fara genom huvudet då. Ikväll kom jag bland annat att tänka på en sak jag vill göra i sommar. Jag vill gå till Santiago de Compostela (inte från Sverige dock) men en sisådär 20-30 mil eller nåt har jag planer på. Problemet är dock att sambon vägrar, så antingen blir det till att fara själv eller hitta någon som vill gå med mig. Skulle verkligen vara superhärligt. Det är något jag verkligen vill göra. En sån resa är det inga problem med att göra själv, så man alltid träffar på massa annat folk från hela världen, men vågar jag ge mig ut på det ensam? Skulle vara skönt att ha en vän med. Agneta Sjödin har ju gått den en gång åtminstone och hon gick själv, men varken min engelska eller min spanska är något att hurra för så.. tror inte jag vill gå själv helt enkelt. Hon skrev även en bok om vandringen "En kvinnas resa".

Hur som helst så borde jag börja planera lite inför en eventuell resa. Skulle bland annat behöva införskaffa ett par vandrarkängor. Sen införskaffa en guidebok för vandringen samt börja kolla upp när man kan tänkas åka och vad för annat man kan behöva ta med sig.

Visst är det bokrea snart? Visst var det den 24:e? Ska klicka hem boken då åtminstone, jag har ju trots allt ett presentkort på Akademibokhandeln på 800 kr. Ni får kanske påminna mig om det bara :) Ska även klicka hem ett gäng pockets när jag ändå håller på då. Har 6 olästa och en påbörjad just nu. Måste dock få hem massa till, de är slut snart! och om jag beställer hem tillräckligt många kanske sambon inser att vi måste ha en till större och mycket snyggare bokhylla! haha :P Lite listig får man ju vara.

Näe, nu måste jag gå och sova. Vi har tvättid imorrn mellan kl. 10-14. Annars kommer jag aldrig orka upp.
Sov gott allihopa!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Annette

Go morron där!

Låter som du hade en myspys kväll i går och sådana kväller är sååå underbara. Skönt att höra att det är fler som kan sitta i timmar och bara lyssna och fundera till musik. Det är lite av näring till själen faktiskt för mig.



Jepp bokrean har du så rätt om att den börjar den 24:e och Agneta Sjödin bok är med :) Vi fick reklamen om det härom dagen. Så här är den redan inprickad på listan :)



Låter ju hur spännande som helst med vandring. Har själv haft den funderingen efter jag läste om att Agneta hade gjort den. Det måste ju vara en otrolig rensning av sitt inre på det viset. Hoppas verkligen du får till den och att din sambo slänger sig med.



Ha en bra lördag och lycka till med tvätten idag ;)



Kram Annette

2009-02-21 @ 10:58:08
URL: http://arom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0