Varför kan saker inte bara gå lätt..?

Idag är det plugg, plugg och plugg som gäller. Känner mig dock inte så motiverad. Ännu mindre nu när sambon är hemma idag. Vet att jag måste och vet att jag verkligen borde plugga, men det är så svårt när man är totalt omotiverad. Funderar på att kolla in ams efter nå roligt jobb att söka. Göra lite annat ett tag och sen ta tag i pluggandet. Just nu är det kört känns det som..

Funderar så mycket nu, vet inte om jag vill bli sjuksköterska. Jag har redan en 3-årig universitetsutbildning som ger mig högre lön än som sjuksköterska. Hade varje fall högre lön än sjuksköterskorna som gått ut samtidigt som mig. Ska jag lägga 3 år på en utbildning som ger mig samma lön som jag redan har? Det är inte säkert att jag får jobb i Umeå trots att jag är sjuksköterska. Jag har dock klart mycket mer valmöjligheter än som biomedicinsk analytiker inom klinisk fysiologi, men det är ju bma jag vill jobba som, men inte i Ume. De roterar inte tillräckligt mycket, utan sitter på typ 2 undersökningar. Då blir jag tokig, jag är ju som uttråkad nu när jag gör 5-7 olika undersökningar.

Jag vill fortsätta jobba på Karolinska, men jag pallar inte att pendla. Det förstörde så mycket, därför jag flyttade hem i september. Funderar på att istället bara ta ett kul jobb, typ säljare. Tror att jag är jättebra som det, men det känns inte så säkert ändå. Ingen direkt utbildning eller område dom det är tokbrist på folk inom. Och andra sidan spelar det kanske ingen roll, jag har ju ändå en utbildning inom ett annat område som jag kan falla tillbaka på. Även om det inte finns jobb som det här.

Åh, varför kan saker inte bara gå som man vill?!

Kommentarer
Postat av: Mamselamsen

Jösses, vad mycket snö! ryser

2009-02-11 @ 10:17:41
URL: http://mamselamsen.blogspot.com
Postat av: Erica,

svaR; ja då är det ju ganska illa...



Du kommer att klara det! plugga lite till bara ^^

2009-02-11 @ 13:05:44
URL: http://donotpanic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0