Riktigt förbannad..

Idag blev jag faktiskt riktigt förbannad på Elgiganten. Lämnade in min mobil förut eftersom det inte gick att ladda den (förutom ibland). Den var inne på lagning i 3 veckor.  När jag lämnade in den så lämnade jag in telefonen(+minneskort som jag glömt ta ut) och laddaren eftersom jag inte visste var felet satt. Hämtade ut den och den fungerade typ 2 ggr, sen är det samma fel igen. De hade bytt ut delen där man sticker in laddaren. De hade även formaterat mitt minneskort, så att det inte gick att använda. Fick ett annat begagnat av dem.

Lämnar in telefonen igen och det bli backjobb på den. De lovar att de ska gå fort eftersom det är backjobb på den och då går den före i kön. Efter drygt 3 veckor får jag ett sms att jag kan hämta ut telefonen, dock var jag bortrest och kunde inte hämta ut den. Hämtade ut den idag och kom in med den värdelösa lånemobilen jag fått låna. Idag när jag får telefonen så hinner jag inte testa den ens innan den åker in på ännu ett backjobb. Luckan där man stoppar i USB'sladden går inte att stänga och är alldeles skev, det är jättesvårt att sätta på luckan på baksidan(batteriluckan) eftersom USB-luckan är ivägen. Det har dessutom blivit en buckla just ovanför USB-uttaget. Antagligen därför luckan inte går att stänga. De hade även glömt att skicka tillbaka min laddare.

Hur mycket skit ska man få ta, kan de inte bara ge mig en ny mobil? Jag vill inte ha en jäkla skit lånemobil när jag köpt en med de funktioner jag vill ha och som jag använder jämt. Skit lånemobilen har iof MP3 och så, men inte fick jag med hörlurar och minneskort, så jag kan heller inte använda kameran. Det krävde jag dock att de skulle skicka med nu, eftersom jag typ bara kan ringa på den. Eftersom det är en Ericsson så går det ju skitlångsamt att skicka SMS och så, då jag är van att ha en Nokia. Skulle jag ta en Nokia lånemobil så är det en stenåldersmodell. Det skulle jag fått sist också, men då krävde jag en likvärdig. Då telefonnummer minnet blir helt fucked up annars, eftersom man har flera nummer på samma kontakt.

Dessutom försöker de lura sina kunder så mycket som möjligt. Har suttit och tittat på CF minneskort till nya kameran.

Elgiganten                                        OnOff
2 Gb    599 kr                                   2 Gb   228 kr
4 Gb    799 kr                                   5 Gb   358 kr
8 Gb    1390 kr

(Prisjämförelsen Elgiganten-OnOff gäller exakt samma märke, samma skrivhastighet och således alltså helt identiska CF minneskort)

Jag hittade ett 8 Gb minneskort (samma skrivhastighet) för 195 kr på www.webhallen.se

Snacka om att speciellt Elgiganten försöker blåsa en. Får förövrigt ingen kompensation för att deras service sabbat min mobil och jag måste vara utan ytterliggare några veckor. Det är ruskigt dåligt! Kommer bojkotta dem i fortsättningen. Dessutom har de lagt till objektiv till A200'an nu också, för samma pris som innan(några dagar sen, typ då jag beställde) då det inte ingick något objektiv. Beställde hur som helst inte av dem och det är jag nu glad för.


Kommentarer
Postat av: El snug

Du kan ju alltid kasta brandbomber på stället om du vill.

2009-01-04 @ 13:22:47
Postat av: M i m m i s | D e s i g n

Shit, är det sån skillnad? :O

2009-01-04 @ 16:31:20
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0