Hur ska jag orka med det här?

Igår var jag på utbildning för att om ett tag bli försäkringsförmedlare. Vi satt i 4 timmar och gick igenom hur det fungerar om man bli sjuk. Hur det fungerar med omställningspension, förlängd omställningspension, barn pension. Gick igenom hur det fungerar och vad till exempel frun/sambon/barnen har rätt till om man har ITP, SAF-LO, KAP-KL, PA 03 pensioner/pensionsförsäkringar om man blir sjuk, dör eller dyl. Ett jäkla jitter det där, man blandar ihop allting, sen kan man även baka in TGL(tjänstegrupplivförsäkringar), AFA/AGS mm.

Sedan gick vi bland annat även igenom FAL(lagen om försäkringsavtal), vad som händer om premierna inte betalas, vad som räknas som olycksfall, sjukförsäkringar, begränsningar, medicinsk invaliditet, ekonomiska invaliditet mm.

Gick även igenom vad äktenskapsförorden gör, vad som menas med giftorätt, hur bodelningar går till, sambolagen, hur arvsordningen ser ut, och vad som händer med särkullsbarn.

Sen så fick vi massa koder så att vi kan göra lite prov hemma. Vi måste göra 6 st prov, där vi ska ha mer än 80 % rätt på varje. Sen om två veckor ska vi gå och skriva ett slutprov där det krävs mer än 70 % rätt. Då ska vi även visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Efter det så ska vi få mer produktutbildning och sen så är vi klara!

Förresten, jag ska iväg och fixa mina naglar idag, ska göra en nagelförlängning :) Hoppas det blir bra, har aldrig gjort något sånt tidigare, så det ska bli kul!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Annette

SHIT vad saker du ska lära dig!! Avundas dig inte!! Mäkta imponerad över såna som klarar det där. Så BI eloge till Dig!!

Hoppas annars att allt är bara bra med dig!

Här har snöskiten dragit igång igen och det tar på mitt humör!! Vill ju inte ha vinter mer nu :S Precis för ett årsedan så var det 12 plusgrader här och strålande sol (min pappa för dagbok) och nu verkar det som Bore ALDRIG vill ge upp. Ja ja man får vara glad att man har tak över huvudet i alla fall.. Hoppas du har en bra dag där på andra sidan.



Kram Kram

2009-03-02 @ 12:28:33
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Boktokig

Oj, det låter tufft! Jag hoppas det går bra för dig!!!



Nagelförlängning... det är ju jättefint!!!

2009-03-02 @ 15:32:58
URL: http://boktokig.blogspot.com/
Postat av: Lina

Oj, vet inte hur jag ska svara på det! Jag litar på min pojkvän, eller fästman som han är, till 1000%. Även om vi hade blivit osams så tror jag inte att pengarna hade försvunnit, tvärtom så tror jag han hade skickat tillbaka allt :)

2009-03-02 @ 17:27:31
URL: http://panil89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0