Snälla pappa, nej - Stuart Howarth

Igår läste jag ut boken Snälla pappa, nej av Stuart Howarth. Den var helt okej, inte nå speciellt. Tror jag har läst mig trött på sånna böcker. Självklart har han haft en riktigt hemsk uppväxt med bland annat ganska grova sexuella övergrepp, men trots att jag kan förstå att han blivit allvarligt störd av det som hänt. Så stör jag mig lite på att han hela tiden nästan skyller ifrån sig på att han blivit utsatt för sexuella övergrepp och det är därför att han är som han är. Tror självklart att det har påverkat honom mycket, men han har faktiskt egna val och det känns lite för överdrivet, allt som går snett i hans liv tror jag inte bara beror på tidigare sexuella övergrepp.



Hur som helst ska inte babbla på för mycket. Ska slänga i mig lite mat nu, sen blir det till att jobba ett eftermiddags pass.

Kommentarer
Postat av: Annette

Håller nog med dig lite där... Tyävrr behöver väl vissa hjälp att inse att dom själva väljer att fortsätta som "offer" Men man kan inte gå genom hela livet och skylla på andra. Man växer upp och oftast när mönstret är brutet så får man en andra chans i livet. Men ABSOLUT måste han ha fått trauma efter en sådan uppväxt.



Impad över hur många böcker du plöjer undan ;)



Hoppas du får en fin dag på jobbet.

Kram

2009-03-05 @ 13:41:59
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Annette

Bara kul med långa kommentarer :) Och SÅ långt va det ju inte haha Oj shit maj britt.. Tar dom så lång tid på sig med pizza asgarv här är det alltid tio minuter en kvart...



Min dag har varit si så där.. finns folk som tydligen är ute efter att reta gallfeber på mig just nu, så mycket av energin har gått åt att bara behärska sig idag.. Trist när det är så.. Men jag får väl skylla mig mig själv antar jag, som inte ryter ifrån.. men tycker inte om tjafs o bråk så jag drar mig oftast undan istället. Är inte så fräck helt enkelt..



Men men bara jag klarar slå band på mig blir jag nog stolt över mig själv och då känns det säkert bättre.



Hmm lät inte kul det där med jobbet idag.. Men det dröjer nog inte förrän du får sving på det där heller och slår skiten ur dom under "tävlingarna" ;) Go Girl!!



Smaklig måltid på dig nu



Kram

2009-03-05 @ 18:02:56
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Annette

Gud vad gott det lät!! Spara en bit till mig jag kommer ;) hahah

Ja jag skiter i det. Man blir bara så besviken men det går över.

Tack för dom orden ;)

Ha det mysigt nu ;)

2009-03-05 @ 19:12:15
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Annette

Ja men du är ju riktigt schysst ju haha jag börjar att gå med en gång så har jag tur är det inte mögel på den innan jag kommer fram i alla fall ;) hihi



Önskar så jag hade en öl hemma jag.. Dricker inte vin tyvärr.. Det sägs att man lär sig tycka om det men det kommer aldrig gå här,, Ser så mysigt o softikerat ut men jag är nog inte softikerad i generna då helt enklet.hahaha



Jag är bosatt i Sunne, Värmland.. Så vi är ju bara ett stenkast ifrån varandra garv ;)

Smutta på glaset åt mig också nu!!



Förresten hur gick det i fototävlingen?

2009-03-05 @ 20:04:32
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Annette

Va kul!! 2:a va ju absolut inte dåligt!! Grattis!!

För mig till Stockholm tar det 4 timmar.. haha Men kanske något att fundera på till sommaren. Skulle ju va kul att träffas om man fortfaranade har "kontakt" då :) Tar det inte längre tid för er dit alltså?? Det trodde jag :)

2009-03-05 @ 20:31:14
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Annette

Oj shit.. ingen dålig veckopendling ;) Kan tro att du tröttnade ja..



Ja det får vi ju absolut fixa frampå. Kul att fått den kontakten med dig här ute.. Du har en trogen läsare du med;)

2009-03-05 @ 20:44:49
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Annette

Klart jag gör!!! ;)'Kan nog bli så för mig snart också.. (har ju redan börjat, vissa har plockat bort sin prenumeration) känner att jag inte riktigt hinner allt här hemma och ändå är jag sjukskriven... hmmm Orsak:bloggen!! Men det är väl nyhetens behag oxå.. Har du bloggat länge?

2009-03-05 @ 21:31:42
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Annette

Go morron min vän!

Ville bara kika förbi och önska dig en fin dag!



Oj shit för kommentarer jag skickade igår hahaha



Ha det gott!

Kram Kram

2009-03-06 @ 09:01:34
URL: http://arom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0