Kan man inte få dricka vad man vill?

Har jobbat och jobbat i veckan och har farit och flängt varjedag, vilket inneburit att jag inte kunnat vara online och uppdatera.

Gått bra på jobbet, dock trisst när man inte har så mycket att göra. Roligare med lite action(för mig varjefall, då kanske man lär sig nåt nytt). Har sovit hos mormor och morfar i 2 dagar för att enklare ta mig till jobbet. Skulle/Borde ha farit förbi L & A's lägenhet och vattna deras blommor. Dock inte blivit av.

Igår efterjobbet hade jag och S bestämt att vi skulle ha tjejkväll bara hon och jag. Var kul, började med att laga god middag, dricka julmust, öl, vin, star gin-shots(som jag kunde varit utan, var tvungen att spä ut med apelsinjuice) för att sedan dra vidare till TB's i Tumba. Där blev det en öl för mig och gin och tonic till S. Sedan blev det flera shots, vodka-tranbärsjuice och hot shot. Sen blev det vatten för min del. Ville inte bli bakis och med den vilda blandningen av drycker så insåg jag att det var viktigt att sluta tidigt. Orkade inte dansa i S takt, hon röjde på dansgolvet till kl.03.00. För min del blev det godnatt då, hade varit uppe sen 06.00 och det är en dag idag också så jag ville vara pigg. S drog vidare på efterfest och enligt uppdatering så blev det hemgång vid 6-tiden på morgonen.

Blev för övrigt utskälld av ena bartendern för att jag beställde sodavatten. Han sa att det var sista jag fick, var tvungen att dricka alkohol också. (Hade beställt ett glas soda vatten av samma bartender typ 1,5 timmar tidigare) Grejen var att vi beställde massa alkohol av en annan bartender tidigare, men det spelade ingen roll. Jag hade inte beställt alkohol av just honom. Idiot! Jag måste väl få dricka vad jag vill, när jag vill? Jag kan betala mitt sodavatten om det är så, men jag vill inte känna mig tvungen att dricka alkohol. Speciellt inte efter att jag ansett att jag fått nog.

Detta har hänt mig en gång tidigare, men i S-tälje. Var på St Ansgar och det var fotboll på storbildsskärm. Jag och ett gäng kompisar gick dit för att kolla fotboll(och för de andra, dricka bärs). Jag gick på penicillin så jag drack coca cola istället. Bartendern säger att om jag inte ska dricka alkohol så kan jag gå därifrån eftersom jag tar upp en plats. OK, stället är ganska litet, men ska jag inte få umgås och kolla fotboll med mina kompisar för att jag äter penicillin? Tycker det är så j-la dåligt. Om man skulle vara nykterist då? Får man inte gå ut och dansa och ha kul med sina vänner? Har för övrigt svårt att tro att de ens har rätt att säga så till en gäst. Någon som vet?! Jag kan förstå om de NEKAR någon alkohol för att de är för fulla, men att neka någon vatten? när man dessuom har beställt och druckit massa alkohol redan, men känner att det är nog. DET är sinnessjukt!

Idag så var jag på öppet hus hos en arbetskamrat som fyller 60 år imorrn. Riktigt trevligt, jättegod mat och fruktansvärt vackra och goda hemmagjorda tårtor. Har tyvärr inga bilder, men ska se om U kan skicka över bilderna hon (och barnbarnet på 4 år) tog. Massa arbetskamrater, fd arbetskamrater, vänner, grannar och släkt var där. Kul att se hur hon bodde också, man har fått höra så mycket pyssligheter hon haft för sig.

Nu är jag hemma hos mamma igen. Är jättetrött och ska nog snart gå och sova. Fast jag lägger mig nog och läser ett tag först, håller på att läsa en jättespännande bok nu. Minns inte författaren, men tror den heter "Ingen andra chans".


Kommentarer
Postat av: anne

Jag är också biomedicinsk analytiker, histopatologi, fast jag jobbar inte på lab längre.



Hur kommer det sig att du pluggar till syrra? Knappast för den mycket högre lönens skull...? ;)

2008-12-20 @ 23:03:40
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Jo, jag undrar om det är lagligt att ifrågasätta en kunds beställning, jag tycker det låter helskumt. Jag undrar dessutom om de skulle behandla en äldre kund på det viset.

2008-12-20 @ 23:05:06
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Men nu när man inte tar in några till klinfys i höst (är det inte nästan alla skolor det gäller? Eller Göteborg får väl examinera än så länge..), så lär det väl bli ett skriande behov av klinfys över hela landet.



Kanske kan du få jobb hemma och tom pressa upp lönen!?!

2008-12-21 @ 17:32:18
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Jo, och på Aleris på Riddargatan har man också varslat flera personer om inte alla ..

2008-12-21 @ 20:01:13
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0