Helt slut! Slipat, maskerat och målat hela ena sovrummet.

Kom till nya lägenheten ca 11.30, började då slipa väggarna där jag spacklat. Det var jobbigt och väldigt väldigt dammigt. Skulle haft munskydd, men jag hade glömt det och behövde komma igång så det blev utan. Fast var tvungen att gå och dricka flera gånger eftersom jag blev så himla torr i munnen.

Efter det så dammsög jag golvet och väggarna. Sedan torkade jag av väggarna med en fuktig trasa eftersom det inte funkade så bra att dammsuga väggen :) Efter det maskerade jag alla lister, tak och runt armaturer. Gick åt en hel rulle maskeringstejp. Sen så fick jag kämpa med att få upp färgburkarna, hade ingen skruvmejsel så, men efter mycket om och men fick jag upp dem med hjälp av en nyckel.

Började med att måla ca 1 dm vid tak, golv, hörn och runt armaturer med pensel innan jag tog rollern på resten. Målade 3 av väggarna ien mjuk ljusgrön. Fondväggen som var knallblå fick en grönblå nyans. Jag tycker det blev snyggt, men sambon tyckte det blev lite trisst. Jag tycker det blev väldigt behagligt. Jag måste dock måla ett varv till imorrn, om jag lyckas. Jag lär har ordentlig träningsvärk. Det är faktiskt jobbigare än man tror att spackla, slipa och måla. Jag har väldigt ont i ryggen nu efter alla konstiga ställningar man stått och målat i.

Inatt avgjordes ju presidentvalet i USA. Tycker det var bra att Obama vann. Jag är inte speciellt insatt, men jag tror det är vad USA behöver just nu. Det bästa de kunde få.

NU ska jag VILA. Jag är helt slut!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0