Klöver mellanmjölk, Arla


Klöver mellanmjölk

Måste bara säga att jag älskar Arlas Klöver mellanmjölk! Jag köpte hem den idag eftersom jag var sugen på riktigt god mjölk, tillskillnad från Norrmejeriers som inte smakar just nåt, smakar Klövermjölken lite gräddigt. Klövermjölken är högpastöriserad tillskillnad från "vanlig" mjölk i affärerna som är lågpastöriserad. Den har i och med detta längre hållbarhetstid. 12 dagar iställer för 6-7 dagar för vanlig mjölk sommartid. Det är ett plus, och i och med att den har längre hållbarhet så behöver det inte köras ut Klövermjölk lika ofta  i butikerna och på så sätt blir transportkostnaderna mindre och mjölken har ett lägre pris i butiken.

Klövermjölkens billigare pris kan få folk(min sambo till exempel) att tro att det är importerad tysk mjölk, vilket det inte är. Det är alltid svensk Arla mjölk. Att den skulle innehålla mer fett och socker än vanlig mjölk, vilket den inte heller gör, är skitsnack. Det är exakt samma mjölk, men högpastöriserad för att få längre hållbarhet och således lägre pris och till det även mycket godare smak! Mer gräddig, men inte mer onyttig.

Kommentarer
Postat av: Stina

Högpastöriserad = mer förstörd mjölkproteiner och socker = inte riktig mjölk.

Arla = inte norrländsk = längre transportsträckor

2008-11-06 @ 17:55:09
URL: http://stormstintan.blogg.se/
Postat av: busan

Skiten är äcklig. Var på min lokala Ica-affär idag och ville köpa 1,5l mjölk. Dock så fanns inte den vanliga mjölken i den storleken, utan bara klöver.



Tänkte att den kom från ett annat mejeri bara, så jag köpte den. Usch... Inget för mig, smakar som sån där låglaktos-mjölk.

2009-01-04 @ 13:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0