Tvätta, spackla, putsa och måla i nya lägenhten

Fick som sagt nya lägenheten idag, den är jättefin och helt perfekt för oss. Dock är det ganska slitna tapeter med massa skruvhål i. Hyresvärden sparar in och de har fått order att inte tapetera om och så i onödan, fast det egentligen verkligen behövs. Det är synd, men hur som helst lyckades jag få förhandla oss till att måla på tapeten utan att behöva ersätta eller så sen.

De hävdade att man inte fick måla på tapeten för miljöns skull. Det var något om farligt avfall, fick ingen riktigt förklaring men man målar ju med vattenbaserad färg så jag förstår inte riktigt. Hur som helst så fick vi tillåtelse att måla tillsist. Vet inte riktigt vilka rum det var, men han som besiktigade sa att det var åtminstone två rum som vi skulle ha fått omtapetserade om de inte sparade in just nu. Misstänker att det är två av sovrummen, de ser hemska ut.

Ska strax fara iväg till K-rauta och köpa målargrejer, färg, spackel, spackelspade, målartvätt och sånt som behövs. Sen så ska jag försöka börja fixa så att allt är klart till helgen då vi börjar flytta möblerna ordentligt. Skönt om man kan få det gjort innan. Ska bli tokskönt att få flytta in ordentligt.

Imorrn bitti är det tenta, känns som att jag inte får in mer i huvudet nu. Jag har dock svårt att få ner svaret på papper, jag hinner glömma hälften av det jag ska skriva innan jag fått ner det läsligt. Mycket enklare muntligt eller om man skriver på datorn. Då är det inga problem. När jag o en klasskompis går igenom tentafrågor och annat som vi är fundersamma på muntligt är det som sagt inga problem. Fast hur det går på papper påverkas också av hur frågan är formulerad, jag övertolkar alltid och misstolkar frågan på så sätt. Skitsamma, nu orkar jag inte tänka på det mer! det går som det går, och en omtenta är inte hela världen, speciellt inte för mig som inte har nåt att göra i höst eftersom jag får tillgodoräkna mig resten av kurserna förutom ett arbete i vetenskaplig metod. 

Kommentarer
Postat av: Makulerat

Tack för tipset, men det är nog inte riktigt min grej. Själv tycker jag om fria broderier. Ritar vissa själv och snor annat från bilder och annat. Har broderat en del keltiska mönster som är tänkt att man ska måla igentligen tror jag. Har broderat tagtråd innan också, till exempel. Gillar fria stygn, typ själkstygn, kedjestygn, flätsöm. Korsstygn har jag aldrig orkat med, så det får andra sköta! =)

2008-11-04 @ 10:16:59
URL: http://makulerat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0