Vad är det för fel på mig?

Varför går allt jag gör åt h-vete? Varför går alla mina nya saker bara sönder och måste vara på lagning i flera veckor? Varför kan inte allt bara gå lätt för en gång skull? Jag är less på det här!!!

Först och främst förstör HP mitt liv typ. Min första nya dator strulade som tusan, alla fel som går att få typ. Hade efter åtskilliga timmar i support både på hp och Inet.se som jag köpte dator hos, fått nog. Skickade in datorn till Inet och fick en ny likadan. Fan, nu börjar samma problem med den här dator, jag orkar inte med mer strul! Som grädden på moset så har hp inte support nu på helgen heller, varjefall inte kvällstid.

Lämnde dessutom in min mobil på elgiganten för nå veckor sen. Den gick inte att ladda, skickade även med min laddare och minneskortet som jag glömde ta ur. Slutade med att jag efter ett bra tag, fick tillbaka min mobil med ett minneskort som inte fungerade. Inte formaterat eller nåt sånt. Gick tillbaka till elgiganten och klagade och jag fick nåt minneskort som de hade där (oxå 1 Gb som tur var).  Dock hade jag inte flyttat allt till datorn, så lite underbart söta bilder på lillasyster försvann. *Suck*. Hur som helst hade de bytt grejen där man stoppar in laddaren på mobilen och det fungerade att ladda. I typ två dagar, sen började den strula lite. Sen så här om dagen så fungerade det inte alls, hur mycket jag än försöte mixtra med den. Åkte till elgiganten och lämnade in telefonen och laddaren igen. De verkar tro att laddaren är paj, men varför bytte de då laddgrejen på mobilen? De hade ingen ny laddare att testa heller, så fick skicka in telefonen igen och hoppas att de fixar en ny laddare annars. Denna gång tog jag dock ut minneskortet, vill inte vara med om samma sak igen. De erbjuder typ världens sunkigaste lånetelefon också, nån gammal jäkla skit nokia som inte klarar av telefonboken. Dock blev jag erbjuden en likvärdig lånetelfon(dock sony ericsson och inte nokia) denna gång efter att ha blivit ganska förbannad på dem! De lovade varjefall att det skulle gå fortare att fixa telefonen denna gång eftersom det var ett backning-jobb och den skulle få gå före allt annat i kön. Va fan, kan ni inte bara ge mig en ny mobil??  Varför ska man behöva vänta flera veckor? Jag har köpt en produkt som ska fungera, gör den inte det får de väl ge mig en ny! Jag ska inte behöva gå flera veckor utan mobil(som jag kan med) och dator..

Som om jag inte redan har världens otur så har det tydligen skett ett litet missöde med skurhinken i gamla lägenheten. Tänker inte gå in mer på det, men fan fan fan.. kan inte allt bara få gå lätt för en gång skull?

I helgen är det klassfest i Lycksele, vet dock iten om jag ska gå. Börjar tveka, inte så många som kommer och det är ändå 13 mil och sova borta. Måste fixa det sista i lägenheten imorrn, missödet gjorde att det blev lite fördröjt. Har hallen, stora rummet och köket att dammsuga och skura. 2 fönster att putsa och ett skåp att torka ur.

Egentligen skulle jag bara vilja sätta mig och brodera lite, spela lite tv-spel, sätta upp de nya gardinerna, baka pepparkakor och lussebullar, fixa det sista i klädkammaren. Fast inser att helgen inte kommer räcka till, så mycket småsaker som måste fixas för att kunna göra allt. Måste fixa nån plugg, låna slagborr, köpa gardinstänger, köpa pepparkaksdeg mm.. Finns inge på tv nu heller, men ändå så känner jag ingen ro att sätta mig och brodera eller spela mario galaxy. Trots att jag tycker om att göra båda.

Långt inlägg. Har lovat att lägga in bilger på lägenheten, orkar dock inte gå runt och fota. Det får bli senare i helgen eller nåt i så fall.

Ha det så bra varjefall och trevlig 1:a advent.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0