Tentaplugg i Lycksele, middag och filmkväll.

Inte blivit någon uppdatering på ett tag p.g.a. tentaplugg i Lycksele. På tisdag smäller det, tenta i Omvårdnadens grund, 15 hp. Har egentligen inte varit tvungen att plugga i Lycksele, men det känns skönt att ha varit där. Får så mycket mer gjort när jag inte är hemma. Så skönt att man bara kan fråga någon av klasskompisarna som är där, om det är något man inte kan. Så skönt att bara kunna bolla idéer med varandra. Det är ju det som är det trisst med att plugga på distans, man blir lite avskild från omvärlden. Tur att man har klasskompisar som vill att man ska komma och plugga med dem. Fick låna M.L's soffa. Vi har haft kul och innan vi somnat har vi bollat tenta frågor med varandra.

På onsdagen efter att ha pluggat hela dagen så bjöd jag på middag hemma hos M.L. Bjöd även dit två andra klasskompisar A och E. Jag lagade penne pasta med provensalsk köttfärssås. Jättegott, örter och fetaost. Mums! De andra verkade tycka om det varjefall. Tog en öl till maten och så satt vi och snackade skit ock åt efterrätt.

Igår så hade jag ett seminarium i Marratech, ett program vi använder för att kommunicera med varandra vid exempelvis grupparbeten, seminarium och dyl. Har då webkamera och mikrofon på, man kan samtidigt ladda upp dokument som alla kan läsa, det finns även publik och privat chatt. Seminariumet handlade varjefall om våra fördjupningsuppgifter vi skrivit, vi skulle få opponera på varandras arbeten och diskutera sjuksköterskans roll. Det gick bra, även om det är ritkigt jobbigt att sitta och snacka på det där viset i typ 2 timmar.

På kvällen for jag förbi till en gammal klasskompis. J hade bjudit M på middag och senare på kvällen kom jag alltså förbi för att snacka lite skit och uppdateras :) Grabbarna hade lite roliga stories att berätta och vi skrattade gott. Tyvärr var det ju upp tidigt och plugga för mig och upp tidigt och jobba för M's del. J jobbade kväll så för honom var det lugnt, men vi andra var trötta efter en lång dag och såg fram emot att gå och lägga sig. Jag for tillbaka till M:L's ställe. M.L hade sin "nya" pojkvän hos sig och vi fastnade på nätet. Hittade massa roliga klipp på youtube som fick resten av kvällen att rusa iväg.

Idag har det varit effektivt plugg fram till 16-tiden. Då blev jag upphämtad av M som jag fick åka tillbaka till Umeå med. Han veckopendlar och jobbar i Lycksele under veckorna och åker hem till tjejen som är kvar i Umeå på helgerna och när han inte arbetar. Skönt varjefall att få åka bil till Umeå och inte buss, den är så långsam. Känns framför allt så mycket längre när man inte har någon att snacka skit med på vägen hem.

Senare ikväll så hade jag och gubben min myspys och kollade på SATC filmen. Den var över förväntan, trodde faktiskt att den skulle vara mycket sämre. Gillar i och för sig serien, men jag trodde faktiskt inte att en film skulle kunna bli bra. Det var den dock. Klart sevärd!

Imorrn måste jag iväg och lämna filmen, funderar att dra till IKSU på bodypump och sedan plugga resten av dagen och avsluta med en god middag. Fast bara om jag pluggat ordentligt, måste ju ha något som sporrar mig att plugga. För så roligt är inte omvårdnad.

Just det, på måndag får vi nya lägenheten! Jag längtar!!!!




http://bloggkartan.se/registrera/25760/umeaa/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0