Mycket att göra..

Jag har mycket att göra just nu, jobb och massa i skolan. Tar en "paus" i bloggandet. Vill inte riktigt se det om en paus ändå. Uppdaterar med bilder och skriver när jag har lust och ork. Det får bli när det blir, vill inte känna mig tvingad att uppdatera bara föra att uppdatera. Just nu är det fokus på att plugga, fota när jag har tid och vill och sedan blogga när jag känner för det. Just nu känns det som att jag har mycket bättre saker att lägga tiden på.

Sitter fortfarande endel vid datorn, pluggar ganska mycket ord just nu(+allt annat plugg i skolan). Ska nog ge mig på högskoleprovet till hösten, mitt resultat går ut då(5 år sen jag gjorde det). Försöker sitta en liten stund varje dag med det. Det går framåt och jag hoppas på att det ger bra poäng på orddelen sen. Om inte annat har jag lärt mig massa nya ord. Ska även försöka förbättra mitt läsande på både svenska och engelska. Inför svenskan ska jag försöka lära mig att läsa snabbare. När de svenska böckerna jag har väntandes på mig här hemma är utlästa, ska jag försöka börja läsa mer på engelska och öva upp hastigheten där också. Har ju ett halvår på mig nu. Vi får se, inte säkert att jag ens gör provet, har egentligen inget behov av det. Tycker dock att det alltid är bra att ha ett resultat att falla tillbaka på om det är så att man ändrar bana igen. Man vet ju aldrig vad om händer.

Orden övar jag mest på en sida som heter Ordprov, spelar då ordkaos spelet mest. När jag känner att jag kan de mesta orden där, ska jag fortsätta öva på en annan sida jag har. Tycker det är ganska kul att man kan tävla mot varandra samtidigt som man faktiskt lär sig saker.

Blev ett ganska långt inlägg nu, så räkna inte bort mig helt. Kommer nog fler inlägg fortare än ni anar. Ska bara känna mig nog motiverad för dem.

Börjar för övrigt närma mig slutet på "Flickan som lekte med elden". Misstänker att det kommer ett inlägg om det när den är slut. Kanske inte på en gång, men så småning om .


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: mia

Godmorgon..



Hoppas allt är bra & att du får en bra söndag =)

Tack för alla tips om böcker kan vara bra när man står där helt plötsligt & inte vet vad man ska läsa hahaha



Kram

2009-04-05 @ 10:14:59
URL: http://mizzmias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0