Pocket & Trix

"Din Hemliga Bokvän om Pocket & Trix, Min bokhylla:

Hej, nu tänkte jag att det var dags att göra mitt första appearence.
Hur är läget? Förväntansfull? Är det kallt där i västerbotten? Har själv varit varit där någon gång eller två även om jag nu är belägen på betydligt varmare ställe... ;)

Sen har jag litet frågor:
1. Brukar du låna böcker på biblioteket? Och isåfall, vad?
2. Vad tycker du om för slags pärlor?
3. Är det någon punkt som du vill trycka extra på, något som du vill skall framgå extra tydligt bland dessa frågor? "

Fick en kommentar från min hemliga bokvän som jag tänkte svara på.

Jag är jätteförväntansfull. Det här ska bli superkul! Tror dock det kommer bli svårt att lista ut vem du är, vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. :)  Just nu är det inte så kallt här, bara -5 grader. Senaste veckorna innan har det dock varit runt -17 till -22 grader och massa sol. Helt underbart!  Jag är faktiskt uppväxt utan för Sthlm, men jag trivs bra mycket bättre här i Umeå.

Sen frågorna då.
1, Lånar faktiskt inte så mycket på biblioteket, gillar att ha alla fina pockets i bokhyllan :P Är superförsiktig med den och har alltid ett omslag runt dem också :D Det jag lånar på biblioteket är mest kurslitteratur, för det är jag för snål för att köpa, såå himla dyrt! och som student är man ju inte direkt rik.

2, Pärlorna jag använder är sånna vanliga pärlplattepärlor som man hade på dagis/fritids. Lägger stora pärlplattor som tavlor utifrån ett fotografi. Det har dock hamnat lite på hyllan, då jag har ett påbörjat projekt i Sthlm som jag inte kunnat slutföra då jag inte kan transportera dem till Umeå (de är inte strykta eller klistrade ännu). Hinner inte med så mycket pyssel alls just nu, tyvärr.

3, Oj, svårt. Vet inte riktigt hur du menar heller. Skulle gärna vilja ha någon bok som jag saknar i Connelys serie(om jag saknar någon, har lite dålig koll), sen gärna en slags kärlek eller vad den hette av Ray Kluun, då det är första boken och jag har andra(oläst ännu dock). Blir nog glad av vad som helst annars :) Om du har någon bok du tycker är superbra som jag inte läst så blir det nog superbra! Roligt om det blir en överraskning. :)

Hoppas det här besvarar dina funderingar, annars är det bara att fråga mera :)  Sen så har jag en fråga. Får jag fråga frågor till dig för att försöka lista ut vem du är? Lite svårt när jag inte sett någon lista på vilka som är med i Pocket och Trix, har bara sett listan på de som är med i pocketbyte mini.

Kommentarer
Postat av: Annette

hmm är jag seg i kolan eller snälla snälla förklara det där med bokvän.. vart o hur har den kommit till?



Permanent känns himla gott när man har platt o glansigt hår (för glansigt så varken tofs eller spänne sitter kvar) Är väl tyvärr inte många som skulle säga att dom vill "bryta ner" håret lite men det gör jag.. Så bra jag får klippt topparna lite nu så mår jag prima :)

Har du haft en trevlig lördagkväll nu då?



Kram Annette

2009-02-28 @ 23:20:06
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Din Hemliga Bokvän

Det var precis vad jag var ute efter, tack så mycket!



Listan på deltagare finns här: http://enbokomdagen.blogspot.com/2009/02/pocket.html

Jag tycker bara att det är roligt om du frågar mig frågor, självklart kanske jag inte besvarar allt så jättetydligt men det tillhör ju själva grejen. ;)



Föresten, vad är det som du studerar till?

2009-03-01 @ 08:39:58
Postat av: linda

Just nu pluggar jag till sjuksköterska, mest som tidsfördriv/möjlighet att få jobb sen. Jag är redan utbildad till leg. biomedicinsk analytiker inom klinisk fysiologi, men får tyvärr inte jobb i Umeå som det.



va gör du annars då?

2009-03-01 @ 09:54:47
URL: http://lolinas.blogg.se/
Postat av: Din Hemliga Bokvän

Jag jobbar på en myndighet, gosar med mina katter, går ut och promenerar och shoppar. Förutom läsning och bloggning förstås.

2009-03-02 @ 19:45:04
Postat av: linda

Till hemlig bokvän:



Härligt, inte helt fel. Jag har också en supermysig katt som älskar att busa och kela. Supersöt!

2009-03-02 @ 22:12:19
URL: http://lolinas.blogg.se/
Postat av: Fabian

Låter lite spännande det där med Hemlig bokvän. Får man nånsin reda på vem det är eller hur funkar det? tur att du gillar vintern då med tanke på att du bor i Umeå! ;) Själv är jag är ingen vintermänniska haha. Jag var faktiskt i Umeå i helgen och det var nog med snö och kyla för mig. Kändes rätt gött i måndags när jag landade på bromma med typ +4 grader och fläckvis 2-3 cm snö. Det är lagom vinter för mig. :)



/fabbe

2009-03-04 @ 21:34:30
URL: http://photobyfabbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0