Pocket & Trix, Min bokhylla

Allmänna frågor om böcker:

Vilken genre tycker du bäst om? Blandat faktiskt, förut var det verklighetsbaserade och sanna historier, men tror jag läst mig hyfsat mätt på det. Läst de jag vill läsa tror jag.

Finns det någon genre som du ännu inte testat men som du gärna skulle ge dig på? Tror jag testat det mesta.

Finns det någon genre som du undviker på liv och död och alltså inte vill få böcker ur? Gillar inte chicklit, trots att jag läst några. Hellre något annat.

Har du någon favoritförfattare - och saknar du något ur dennes produktion?
Gillar Patricia Cornwells serie om Kay Scarpetta, saknar några där även om jag tror jag läst alla.
Gillar även Michael Connelly om Harry Bosch så om ni hittar en där som jag inte har så tackar jag och tar emot. :)

Gillar även Carlos Ruiz Zafón som om han har nån mer än Vindens skugga tackar jag även här.
Om Läckbergs Sjöjungfrun kommit på pocket så saknar jag den också. De andra har jag inte alla av, men jag har läst dem varjefall. Samma om Lapidus aldrig fucka up har kommit på pocket.

Just det, jag hade blivit tipsad om Ray Kluun, beställde ”Änklingen” och ”En sorts kärlek” , ”En sorts kärlek” tog dock slut så den fick jag aldrig. Så den tar jag gärna emot, eftersom det är första boken.

Har du någon författare som du är nyfiken på och gärna vill testa? Inte som jag kommer på nu

Någon författare som du verkligen avskyr och inte alls vill läsa? Inger Frimansson och säkert några till som jag inte kommer på.

Har du någon lista publicerad någonstans över vilka böcker som du redan äger, månntro? Japp, precis skrivit ihop en, den kommer här nedanför.

Läser du andra språk än svenska? Engelska, men helst svenska.

Te- eller kaffedrickare? Te, men alldeles för sällan trots att jag har hela skafferiet fullt.

Äter du godis? Vilken sorts godis föredrar du? Klart jag gör, ÄLSKAR saltlakrits typ turkisk peppar, Doc halslinser, salmiak, bonbon ”soppåse” o dyl. sura mm. Gillar inte skum eller gelégodisar.

Är naturgodis sådant som du gillar? Helt okej, ingen favorit dock

Är du allergisk mot något? Nix.

Har du någon pysslig hobby? Pärlplattor och mitt gigantiska (heaven & earth designs)broderi som kommer ta 10 år minst.

Sportar du? Nja, försöker.

Gillar du film? - i så fall vilken slags film? Hmm. Drama o klassiker. Fast tittar mest när det är på Tv, vår DVD är helt knas.

Favoritfärg: Grön, röd, svart, vit
Stjärntecken:
Lejon
Favoritdjur: hmm vet inte.. finns så mycket söta.


Böcker i min bokhylla (böcker i fetstil är favoriter)


A
Adams, Douglas – Liftarens guide till galaxen
Adler, Elizabeth – Summer in Tuscany
Alakoski, Susanna – Svinalängorna
Albom, Mitch – Fem personer du möter i himlen
Alvtegen, Karin – Skam

B
Babtjenko, Arkadij – Krigets färger (sambons)

Baldacci, David – Rollspel
Baldacci, David – Wish you well
Billingham, Mark - Buried
Blunt, Giles - Shamanen
Booth, Stephen – Blindspel
Bowden, Mark – Road work (sambons)
Braithwaite, Rodric – Moskva 1941 (sambons)
Brown, Dan – Angels and demons
Brown, Dan – da Vinci koden
Brown, Dan – Deception point

C
Cain, Linda & Royston, Robin – Ut ur mörkret
Can, Mustafa – Tätt intill dagarna
Cannings, Angela & Lloyd Davis, Megan – Mot alla odds
Cash, Johnny & Carr, Patrick – Johnny Cash självbiografin
Cederqvist, Jan – Slumpen är ingen tillfällighet
Clancy, Tom – Björnen och draken (sambons)
Clancy, Tom – Tigerns käftar (sambons)
Coben, Harlan - Ingen andra chans
Coelho, Paulo – Alkemisten
Coelho, Paulo – Djävulen och fröken prym
Coelho, Paulo – Elva minuter  (oläst ännu)
Coelho, Paulo – Häxan från Portobello  (oläst ännu)
Coelho, Paulo – Pilgrimsresan
Coelho, Paulo – Veronika bestämmer sig för att dö
Coelho, Paulo – Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät
Coelho, Paulo - Zahiren  (oläst ännu)
Connelly, Michael – Den sista prärievargen (oläst ännu)
Connelly, Michael – Dockmakaren
Connelly, Michael – Dödens stad
Connelly, Michael – Fallen ängel
Connelly, Michael – Fallet avslutat
Connelly, Michael – Fällan
Connelly, Michael – I lagens limo (oläst ännu)
Connelly, Michael – Månskugga
Connelly, Michael – Mörkare än natten
Connelly, Michael – Svart eko
Connelly, Michael – Svart is
Connelly, Michael – Återkomsten

Connor, John – Lekrummet
Cook, Robin – Shock
Cornwell, Patricia – Den osynlige
Cornwell, Patricia – Dunkla vatten
Cornwell, Patricia – Dödlig smitta
Cornwell, Patricia – Eldens öga

Cornwell, Patricia – Farozonen (dålig)
Cornwell, Patricia – Flyg fula fluga
Cras, Bengt Åke & Cras, Angeta – Otryggare kan ingen vara

D

Dahlberg, Jenny – När jag fyller 30 ska jag vara smal
Dardenne, Sabine – Jag väljer livet
Degermark, Pia – Gud räknar kvinnors tårar
De Jour, Belle – En eskortflickas öden och äventyr
Dickie, John – Cosa nostra (sambons)
Domeij, Yvonne – Trasdocka
Downham, Jenny – Innan jag dör

E
Edwards, Kim – the Memory keeper's daughter
Edwards, Robert – Finska vinterkriget (sambons)
Eriksson, Maria & Weigl, Kerstin – Mias systrar

F
Fielding, Joy – Spårlöst försvunna
Foley, Douglas – Shoo bre
Forsythe, Frederick – Hämnare (sambons)
Fredriksson, Marianne – Ondskans leende
French, Nicci – the Memory game
Frey, James – Tusen små bitar
Frimansson, Inger – Skuggan i vattnet

G

Gavalda, Anna – Tillsammans är man mindre ensam
Gellert, Tamas – Lasermannen
George, Elizabeth – I fiendens närvaro
George, Elizabeth – Innan döden kom
Gregory, Julie – Mamma sa att jag var sjuk
Grisham, John – Agenten
Grisham, John – Den oskyldige mannen
Grisham, John – Domen
Guillou, Jan – Madame Terror
Guillou, Jan – Riket vid vägens slut (sambons)
Guillou, Jan – Tempelriddaren (sambons)
Guillou, Jan – Vägen till Jerusalem (sambons)

H

Handler, Chelsea – Mitt vågräta liv
Hannah, Kristin – Distant shores
Hassel, Sven – Marschbataljon (sambons)
Hearn, Lian – På kudde av gräs (sambons?)
Hederyd, Olof – Jockim Mickelsson pionjären (sambons)
Hill, Reginald – I minnenas tecken
Holt, Anne – Bortom sanningen
Hosseini, Khaled – Flyga drake
Hosseini, Khaled – Tusen strålande solar (oläst ännu)
Howarth, Stuart – Snälla pappa, nej
Huntington, Samuel P. – The clash of civilizations and the remaking of world order (sambons)

I
Iggulden, Conn – Emperor the gods of war (sambons)
Ingermarsson, Kajsa – Små citroner gula
Ishiguro, Kauzo – Never let me go

J
Jameson, Jenna med Strauss, Neil – Att älska som en porrstjärna
Johansson, Iris – En annorlunda barndom
Jones, Kristina & Jones, Celeste & Buhring, Juliana – De oskuldsfulla

K
Kernick, Simon – Handel med döden
Kinsella, Sophie – En shopaholics bekännelser
Kluun, Ray – Änklingen (oläst ännu)

L
Lapidus, Jens – Snabba cash
Larsson, Stieg – Flickan som lekte med elden (läst på sjukhus drogar, måste läsas om)
Larsson, Stieg – Luftslottet som sprängdes (oläst ännu)
Larsson, Stieg – Män som hatar kvinnor (oläst ännu)
Levitt, Steven D. & Dubner, Stephen J. – Freakonomics
Lindström, Fredrik & Lindström, Henrik – Svitjods undergång och Sveriges födelse (sambons)
Lindström, Fredrik & Pihl, Hasse – Vem är Björn och vem är Benny?
Lindqvist, Ulla-Carin – Ro utan åror
Läckberg, Camilla – Olycksfågeln
Läckberg, Camilla – Predikanten
Läckberg, Camilla – Stenhuggaren

M
Mankell, Henning – Den femte kvinnan  (oläst?)
Matthews, John – Sista beviset
Marklund, Liza – En plats i solen (oläst ännu)
Marklund, Liza – Gömda
Maxteo, Anna – 2 systrar
McCall Smith, Alexander – Vackra flickors lott
McCullough, Colleen – Flickan utan röst
Moriarty, Sinéad – Baby-sug
Moore, Jane – Kärlek@första.träffen

N
Naylor & Hare – Stjärnfabriken
Nesser, Håkan – Skuggorna och regnet (inte tagit mig igenom)
Niffenegger, Audrey – Tidsresenärens hustru
Nyqvist, Anders - Hatet

O
O'Beirne, Kathy – Säg det inte till någon
O'Malley, Kathleen – Förlorad barndom

P
Patterson, James & Roughan, Howard – Smekmånad
Persson, Leif GW. – Mellan sommarens längtan och vinterns köld (inte tagit mig igenom?)
Picoult, Jodi – Allt för min syster
Prunty, Morag – Poison arrows

Q

R
Ragde, Anne B. – Berlinerpopplarna
Rankin, Ian – När mörket faller
Roberts, Gregory David – Shantaram
Robinson, Peter – En ovanlig torr sommar
Rosing, Linda och Nyhlén, Daniel – Den nakna sanningen
Ruiz Zafón, Carlos – Vindens skugga
Rule, Ann – Alltid vid din sida

S
Sandén, Ulrika – ...och jag vill leva
Shriver, Lionel – The post birthday world
Sittenfeld, Curtis – I en klass för sig
Strauss, Neil – Spelet
Strömstedt, Margareta – Natten innan de hängde Ruth Ellis
Sullivan, Evelin -Sanning med modifikation (sambons)
Sveland, Maria - Bitterfittan
Svensson, Hanna – När blodsbanden brister
Syvertsen, Jan-Sverre – Utan onda aningar
Sävstam, Malin – När livet stannar
Söderholm, Gunilla och Österholm, Ulla-Lene – Gunillas man försvann

T
Theorin, Johan – Skumtimmen

U
Utvik, Magnus – Anna, min älskade

V

W
Wahlberg, Karin – Blocket
Wahlberg, Karin – Flickan med majblommorna
Weisberger, Lauren – Djävulen bär Prada
Wennstam, Katarina – Flickan och skulden

X

Y

Z

Zailckas, Koren – Packad
von Zweigberck, Helena – Hon som bar skammen

Å

Ä

Ö


Nu så har jag varit riktigt hård på de böcker som jag har gjort i fetstil, de är riktigt bra. Connelly och Cornwell( inte farozonen) så är hela serierna bra tillsammans. De andra är bara ruskigt bra böcker!

Kommentarer
Postat av: Towa

så rätt så

2009-02-26 @ 16:24:56
URL: http://www.towalindberg.se
Postat av: JnLmodels

Guuuud va mkt böcker du har!

Fin blogg annars :D



Det är tungt att vara nästan ensam kille här ute i bloggvärlden, och framför allt som fotograf. Det är ju nästan bara tjejer . Så df, har jag även ett förslag, prenumerar du på min blogg på bloglovin, så prenumerar jag på din! Det skulle hjälpa mig otroligt mycket och skulle vara kul med din bedömning av bloggen! :D

Säg bara till när du börjar prenumerera på min så börjar jag självklart prenumerera på din!

(Min blogg handlar om modefotografering med massvis av yngre människor och "vanliga" människor som får agera modeller i en hel vecka! Jag har även massvis med andra bilder som uppdateras dagligen, så det är alltid fullt ös!!!)

http://www.bloglovin.com/blogg/463434/photos-by-jnl



//jnlmodels

2009-02-26 @ 18:41:33
URL: http://jnlmodels.blogg.se/
Postat av: Maria

oj va många det blev... hihi

Allt bra med dig?

Kram

2009-02-26 @ 19:28:07
URL: http://xtremebeautynails.blogg.se/
Postat av: Maria

Jo det är bra här. Undviker sambon som tusan så han inte ska smitta mig hihi

Kram

2009-02-26 @ 20:51:10
URL: http://xtremebeautynails.blogg.se/
Postat av: Din Hemliga Bokvän

Hej, nu tänkte jag att det var dags att göra mitt första appearence. Hur är läget? Förväntansfull? Är det kallt där i västerbotten? Har själv varit varit där någon gång eller två även om jag nu är belägen på betydligt varmare ställe... ;)



Sen har jag litet frågor:

1. Brukar du låna böcker på biblioteket? Och isåfall, vad?

2. Vad tycker du om för slags pärlor?

3. Är det någon punkt som du vill trycka extra på, något som du vill skall framgå extra tydligt bland dessa frågor?



2009-02-28 @ 08:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0