Anledningen till besivkelsen igår..

..var att vi fick reda på vilken praktikplats vi hamnat på. Jag och en annan tjej ville båda väldigt gärna vara på Gyn, NUS. Våran lärare sa att vi fick komma överens om vem som skulle få vara där, vilket är omöjligt. Vi pim'ade vår lärare och bad henne lotta. Nu blev det så att jag fick platsen, superglad över det.

Anledning till besvikelsen igår var varjefall att jag tyckte lärarna skulle ha lottat först och om jag inte skulle fått platsen så tyckte jag att jag åtminstone skulle ha fått vara på en av de 4 andra alternativen jag hade skrivit upp. Så skulle det inte ha blivit, jag skulle ha hamnat på medicin 5, där jag absolut inte vill vara. Jag menar, får man inte första handsvalet så borde man varjefall få något av de andra alternativen och inte något helt annat. Problemet var att alla andra också fått reda på platserna så det var bara en riktigt sugig plats kvar. Säkert inge fel så på medicin 5, men jag har fått nog av vanliga medicin vårdavdelningar.

Det löste ju sig varjefall, jag vann lottningen och jag är superglad!

Annars idag så har jag fixat en "blogg-hemsida" till svärföräldrarna. Deras gamla var jättedålig, svår att hitta till och svårändrad. Problemet är att jag bara kan designa lite på bloggar och inte på en vanlig hemsida. Så jag har gjort en blogg till dem och fixat till lite. Sen så tänkte jag att man kan köpa en domän och ordna ett webhotell och flytta över allt. Tror det blir enklast så. Vill ni kolla in deras sida, så kolla här.


De har de godaste jordgubbarna som går att hitta.
Bilden är lånad från svärföräldrarnas sida.

Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Men du, vilken otroligt fin grej att göra för svärföräldrarna- du måste vara älskad:-)

2009-03-03 @ 19:45:56
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Alexandra, KAKHUSET

Nw, va gulligt! :)

2009-03-03 @ 20:49:07
URL: http://www.kakhusets.se
Postat av: Alexandra, KAKHUSET

Nw, va gulligt! :)

2009-03-03 @ 20:52:25
URL: http://www.kakhusets.se
Postat av: Maria

Jag tycker också det va dåligt att dom inte kunde valt/lottat själva. Det ska ju inte vara upp till er om vem som ska få platsen. Tur det löste sig iaf.

2009-03-04 @ 07:13:22
Postat av: Fabian

SV: Jag kom faktiskt att tänka på det haha. Fast tyvärr så gick helgen så fort. :) I övrigt fick jag ändå ett positivt intryck av staden.. sådär lagom stor antar jag. Men som alltid så måste man ju klaga över att bussarna går så sällan. hehe.. man blir lite bortskämd med kollektivtrafiken här i sthlm. Jag vet det var ett tag sen, min blogg har helt fallit i glömska och jag känner mig inte så motiverad för stunden att bry mig om den. Ska ta tag och styra upp den nu när det börjar närma sig våren. Men annars är det är bara bra med mig, livet rullar på som det brukar med jobbet och allt. :) Själv då? Allt bra med dig? Hur går pluggandet?



/Fabbe

2009-03-04 @ 22:33:11
URL: http://photobyfabbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0